tirsdag 19. mars 2013

Intervju med Forbrukerombudet


Jeg stilte forbrukerombudet fem spørsmål om rosablogging. I den teoretiske oppgaven har jeg skrevet om forbrukerombudets tiltak mot skjul treklame i blogger generelt. Forbrukerombudet har satt opp strenge retningslinjer mot skjult markedsføring, en veiledning. 

Svarene kom fra Brit Røthe ved Forbrukerombudet.

1.       Har dere har fått noe tilbakemeldinger fra bloggerne/leserne om veiledningen fungerer?

«Me har sendt ut bloggrettleiinga til mange av dei største bloggarane og bedt om tilbakemelding på om dei vil følgja krava som er stilt opp i denne. Alle bloggarane me har kontakta har gitt oss positiv tilbakemelding på dette»

 2.       I vilken grad respekterer bloggerne veiledningen dere lagde om hvordan man skal merke skjult reklame?

 «Me har inntrykk av at det er mange fleire bloggarar som merkar reklameinnlegga sine no enn de var før me laga rettleiinga. Likevel ser me ofte at bloggarane gløymer/unnlét å merka. Det er vanskeleg å sei kva om er årsaka til dette. Nokon unnlét nok bevvist å merka, medan andre kanskje ikkje kjenner til reglane»

 3.       Hvorfor er det viktig å ha retningslinjer i forhold til skjult markedsføring?

 «§ 3 i markedsføringsloven slår fast at skjult reklame er forbode. Når bloggarar tener pengar på bloggen sin er dei å rekna som ein næringsdrivande, og dei må då følgja reglane i markedsføringsloven.»

 4.       Hvordan tror dere utvikligen blir i tiden fremover når det gjelder skjult reklame innen blogging?

 «Det ser ut til at det blir meir og meir reklame på bloggar. Dette er nok ein rimeleg måte for ein annonsør å reklamera for produkta sine på. I tillegg treff dei målgruppa si på ein heilt annan måte enn dersom dei for eks. hadde sett inn ei annonse i ei avis eller magasin. Mange blogglesarar får eit «personleg» forhold til bloggaren, noko som gjer at reklamen framstår som mindre synleg enn reklame i andre kanalar.»

 5.       Hva er de viktigste forskjellene og likhetene mellom Norge og andre land i denne sammenhengen?

«Me kjenner ikkje til om det er andre land som har laga ei tilsvarande bloggrettleiing som den me har i Norge. Når det gjeld blogging, og reklame på blogg, så ser det ut til at dette er ganske utbreitt iallfall i dei nordiske landa.»

Kommentar: Disse svarene fra Forbrukerombudet synes jeg var gode, og viser meg at Forbrukerombudet spiller en viktig rolle i å motarbeide skjult markedsføring. Det er tydelig at retningslinjene har en effekt, men at langt fra alle følger dem.


Brit Røthe, Forbrukerombudet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar