tirsdag 19. mars 2013

BBC-dokumentar: "Secrets of the superbrands"


Denne videoen er produsert av BBC og skal fortelle hvordan  moderne mennesker blir påvirket av reklame for de store merkevarene, gjennom merkevarebygging. Hvorfor er det blitt slik at vi velger produkter fra eksklusive merkevarer enn de mer rimelige?

Serien heter Secrets of the Superbrands og er i 3 episoder. Den tar for seg klesindustrien, matindustrien og den elektroniske industrien. Mannen bak serien heter Alex Riley. Han har både vært produsent og journalist i denne TV-dokumentaren. Alex Riley prøver å gjennomskue de gigantiske klesprodusentenes markedsføringsstrategier. Han gir godt innblikk i hvordan de store kjedene klarer å selge like produkter som andre selger, men 3 ganger så dyrt. 

Jeg har tatt med denne videoen her fordi jeg mener den sier noe om de markedsføringsstrategiene vi alle er blitt del av, ofte uten å vite det. Rosablogging er en liten del av et slikt stort apparat.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar