Denne videoen er
produsert av BBC og skal fortelle hvordan moderne mennesker blir påvirket
av reklame for de store merkevarene, gjennom merkevarebygging. Hvorfor er det
blitt slik at vi velger produkter fra eksklusive merkevarer enn de
mer rimelige?
Serien
heter Secrets of the Superbrands og er i 3 episoder. Den tar for seg klesindustrien,
matindustrien og den elektroniske industrien. Mannen bak serien heter Alex Riley. Han har både vært produsent og journalist i denne
TV-dokumentaren. Alex Riley prøver å gjennomskue de gigantiske
klesprodusentenes markedsføringsstrategier. Han gir godt innblikk i hvordan de
store kjedene klarer å selge like produkter som andre selger, men 3 ganger så
dyrt.
Jeg har tatt med denne videoen her fordi jeg mener den sier noe om de markedsføringsstrategiene vi alle er blitt del av, ofte uten å vite det. Rosablogging er en liten del av et slikt stort apparat.
Jeg har tatt med denne videoen her fordi jeg mener den sier noe om de markedsføringsstrategiene vi alle er blitt del av, ofte uten å vite det. Rosablogging er en liten del av et slikt stort apparat.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar